Apple Certified iOS Technician (ACiT)

Academy
Digicomp
Kurzbeschreibung
In diesem Kurs erlernen Sie die Reparatur und den Unterhalt von iOS-Geräten wie iPhones, iPads und Apple Watches. Ausserdem bereiten Sie sic... mehr...
In diesem Kurs erlernen Sie die Reparatur und den Unterhalt von iOS-Geräten wie iPhones, iPads und Apple Watches. Ausserdem bereiten Sie sich auf die offizielle «Apple Certified iOS Technician (ACiT)»-Zertifizierung vor. weniger
Kursorte
Genève, Lausanne, Zürich
Kursarten
Kurs/Seminar
Fachbereiche

Apple Professional, Informatik, iOS, Mobile App Entwicklung, Software Engineering

Dieser Kurs ist neu hier. 0 User folgen diesem Kurs und erhalten Bescheid, wenn es Neues gibt - Kurs jetzt folgen.

Du hast den Kurs besucht? Kurs jetzt bewerten.

Hier kannst du der Eggheads Community deine Fragen zu diesem Kurs stellen. Auch Kursleiter können mitdiskutieren.


Frage stellen

Du must angemeldet sein um zu antworten

Kursleiter

Andi

Andi Profilfoto
Kursinhalt

Mit der «Apple Certified iOS Technician (ACiT)»-Zertifizierung weisen Sie Ihre Fähigkeiten aus, grundlegendes Troubleshooting und Reparaturen an iOS-Geräten wie iPhones oder iPads auszuführen.

Die ACiT-Zertifizierungsprüfung betont das Erkennen und Lösen der häufigsten iOS-Probleme und das Anwenden von Apple-Service- und -Support-Produkten. In zahlreichen Praxisübungen erlernen Sie die Reparatur von Apple-Hardware.

  1. Tag
    • Apple Service Fundamentals
      • Managing Customer Interactions (includes Customer Experience Skills)
      • Documenting Customer Interactions
      • Basic Troubleshooting
      • Determining Service Levels
      • Technician Safety (includes the Safety First and Embedded Battery Safety)
      • ESD precautions
      • Open Q&A and Exam Preparation (Including Review Quiz)
      • Apple Service Fundamentals Certification Exam
  2. Tag
    • iOS Devices
      • iPhone Overview: controls and navigation
      • iPad Overview: controls and navigation
      • Apple Watch Overview: controls and navigation
      • Apple TV Overview: controls and navigation
      • Touch ID features and related services
      • Apple-specific iOS device features and components
      • Features and services that use the Secure Element
      • Services and features that use NFC. NFC controller technology explained
      • Motion Coprocessor technology explained
      • Taptic Engine technology explained
    • iOS Features
      • iOS Overview: key features and troubleshooting
      • iOS Phone, FaceTime and Messages
      • iOS Mail: setting up mailboxes and VIPs
      • iOS alerts and notifications: Control Centre and Notification Centre configuration and features
      • iOS security. Passcodes, encryption and privacy settings. Wallet app and Restrictions
    • iOS Services
      • Apple ID Overview: Creating and Managing Apple IDs and their usage
      • iCloud Overview: Features, syncing content, iCloud Drive, iCloud Photos, Find My iPhone, Family Sharing and Continuity
      • List common Apple-operated services that use iCloud
      • Explain best practices to manage iCloud storage
  3. Tag
    • iOS Care
      • Device setup and activation process
      • Troubleshooting iOS configuration
      • SIM
    • Card Alerts
      • Backups: Using iTunes and iCloud for backups
      • Troubleshooting battery-related issues
      • Device Maintenance, optimising iOS usage
    • iOS Diagnosis
      • The Evaluation process: Learn correct engaging questions to better troubleshoot a customer issue. Access the right resources to evaluate the device and issue
      • The Isolation process: Discover how to identify specific questions that help to isolate the exact problem space in which a customer’s issue resides
      • iOS Tools and Diagnostics: Overview of the diagnostics available to monitor and troubleshoot iOS devices
  4. Tag
    • Servicing iOS Devices
      • Learn how to use official Apple documentation, approved tools, and appropriate service strategies to safely repair iOS Devices
      • Discover how to identify specialized tools, fixtures, or procedures required to service the iPhone 5 and iPhone 6 range
    • Take Apart labs
      • iPhone 5c Take Apart and Troubleshooting: Component isolation and take apart
      • iPhone 5s Take Apart and Troubleshooting: Component isolation and take apart
      • iPhone 6 Take Apart and Troubleshooting: Component isolation and take apart
      • iPhone 6 Plus Take Apart and Troubleshooting: Component isolation and take apart
      • iPhone 6s Take Apart and Troubleshooting: Component isolation and take apart
      • iPhone 6s Plus Take Apart and Troubleshooting : Component isolation and take apart
      • Open Q&A and Exam Preparation (Including Review Quiz)
      • Apple Certified iOS Technician (ACiT) 2016 Service Certification Exam
Kursziele
  • Sie erlangen ein umfassendes Verständnis der Apple-iOS-Geräte, deren Spezifizierungen, Key Features und Hardware Troubleshooting sowie Reparatur
  • Sie lernen in diesem umfassenden Training, wie Sie die Hardware von iOS-Geräten troubleshooten können
  • Die zertifizierten Apple-Hardware-Trainer erläutern Ihnen in Demos die verschiedenen Reparaturtechniken
  • In den vom Trainer geführten Hands-on-Labs mit den aktuellen iOS-Geräten erhalten Sie einen praxisorientierten Einblick
  • Sie erhalten einen Überblick über das aktuelle iOS-Betriebssystem (iOS 9), inkl. Konfiguration und Updates, Features und Troubleshooting
Anforderungen

Grundlegende IT-Kenntnisse sowie Kenntnisse über die iOS-Geräte werden vorausgesetzt.

Methodik

Der Kurs ist eine Mischung aus Theorie und umfangreichen Hands-on-Übungen, inkl. «Take Apart Sessions» mit den aktuellen Apple-iOS-Geräten.

Kursgebühr
Fr. 3'900.00